A "Csend-élet" című kép készítése

2019.01.19

 A képet már elkészítése előtt már jóval korábban megterveztem. Az elkészítése több napot is igényben vett. A referencia kép alapján átmásoltam az alapra. A munka megkönnyítése érdekében négyzethálót használtam.

Az alap paletta:

  • Titanium White

  • Cadmium Yellow

  • Cadmium Red

  • Primary Blue

  • Ivory Black

Amikor a rajz elkészült a háttér festésével kezdtem. Szép melegbarna színt használtam, aminek az intenzitását a fekete és kék színek keverékével tudtam változtatni. Ezt követően a váza,a könyv és a növény következett. Természetesen az első színek felvitele mindig elnagyoltés főleg arra szolgál, hogy lássam körülbelül milyen lesz az öszkép. Ebben a szakaszban még eléggé elnagyolt a kép, inkább csak foltok és színek mutatják, hogy a kép öszhatása milyen lesz.

 A következő fázisban már elkezdtem a részletek kidolgozását és a színárnyalatok finomítását. Ez a fázis tart a legtovább. Olaj festék lévén elég lassú a száradási idő, ami nem baj, mivel minden nap lehet még módosítani. Öröm látni, ahogy napról napra változik, alakul a kép. Ilyenkor még bőven van idő hozzátenni, vagy elvenni egy-egy részletet.

 Amikor már minden a helyére került, már csak a fények és a részletgazdag árnyalatok felvitele marad hátra. Ez már az utolsó munkafázis, a kép befejezése.

 Amikor nagyjából átszáradt a festmény jöhet a keretbe foglalása.

 Az első "Így készült..." cikk nem túl részletesen, inkább csak elnagyoltra sikeredett. Több oka is van. Mivel a képet már régebben készítettem, így utólag elég nehéz visszaemlékezni a felmerülő problémákra, amiket meg kellett oldani a készłtése során. A munkafázisokról sem előre megtervezetten készítettem fotókat, a legtöbbjét pedig töröltem. A következőnél, már tudatosan fogom dokumentálni a festmény születését az elejétől a végéig.

Remélem azért sikerült felkelteni az érdeklődésedet. Várom javaslatodat milyen témáról írjak, mi az ami érdekelne a fstészettel kapcsolatban.

© 2019 Bela Gutassy All Rights Reserved 
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el